Освітня програма ЗДО

Освітня програма ЗДО №166 
за посиланням




Зміни в тривалості різних видів діяльності
Згідно рекомендацій МОН
(Лист щодо організації дошкільної освіти дітей у 2025-2026 н.р.
№ 1/17853-25 від 28.08.2025
)
у 2025/2026 навчальному році скасовано наказ МОН
«Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину
у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» (наказ МОН
№ 795 від 02.06.2025.). Це означає, що планування освітнього процесу здійснюється з огляду на потреби, інтереси та можливості дітей, а також відповідно до освітньої програми закладу, без жорсткого обмеження кількості чи тривалості занять.
Звертаємо увагу, що педагогічні працівники для організації та забезпечення
форм здобуття дошкільної освіти та надання додаткових освітніх послуг
планують та організовують освітній процес відповідно до вимог обраних
освітніх, парціальних програм, регулюючи навантаження на дитину з
урахуванням індивідуальних особливостей, потреб і можливостей кожної
дитини в здобутті дошкільної освіти.
Організовуємо освітній процес в умовах укриття з урахуванням збалансованого поєднання:
- спеціально організованої діяльності, що проводиться вихователем;
- партнерської діяльності, у якій вихователь і дитина є рівноправними
учасниками освітнього процесу;
- самостійної діяльності, у якій дитина є ініціатором власної активності.
Для дітей раннього та молодшого дошкільного віку освітній процес
організовується з переважним використанням спеціально організованих видів
діяльності (фронтальні та групові форми роботи), з підвищеною увагою та
супроводом з боку вихователя. Для дітей середнього та старшого дошкільного
віку освітній процес враховує зміну провідного виду діяльності з предметно-
маніпулятивної на ігрову, що сприяє збагаченню соціального досвіду дитини та
передбачає переважання самостійної та вільної діяльності дошкільників.
Поки не розроблено нове Гранично допустиме навантаження педагоги ЗДО дотримуються орієнтовної тривалості спеціально організованої діяльності (за різними напрямами) в умовах укриття:
у молодшій групі - не більше 15 хвилин;
у середній - 20 хвилин;
у старшій - 25 хвилин.
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - трьох спеціально організованих навчальних занять. У різновікових та спеціальних групах ЗДО  тривалість навчальних, корекційних занять диференціюється, орієнтуючись на вік і індивідуальні особливості кожної дитини та згідно ІПР (для дітей з ООП).
У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей,  проводяться фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями  становить не менше 10 хвилин.
Діяльність, яка потребує підвищеної пізнавальної активності,  з високою працездатністю поєднуються та чергуються  із заняттями з музичного виховання та фізкультури. Рекомендовано проводити інтегровані заняття. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп - 15 хвилин, середніх - 20 хвилин, старших - 25 хвилин.
Інформація оприлюднена на сайті ЗДО в Освітній програмі ЗДО
на 2025-2026 н.р. за посиланням
 https://raketa166zp.blogspot.com/p/blog-page_66.html

Організована навчальна діяльність дітей у формі занять планується переважно у першу половину дня. В окремих випадках допускається проведення деяких занять у другій половині дня.  Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо).

З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується в освітньому процесі нашого закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод навчання, розвитку і виховання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольовим, будівельно-конструктивним, іграм-драматизаціям та інсценівкам, іграм з елементами праці та художньо-творчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичним, інтелектуальним, рухливим, хороводним тощо).

Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей.

Переорієнтація освітнього процесу на розвиток дитячої особистості надає особливої ваги таким формам організації життєдіяльності дошкільника, як його самостійна діяльність та індивідуальна робота з ним.

Самостійна діяльність дітей організовується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня  (в умовах укриття до 3-х годин) поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), та поступово залучаються до участі в них всі діти даної групи. Зміст та рівень самостійної діяльності дітей залежать від їхнього досвіду, запасу знань, умінь і навичок, рівня розвитку творчої уяви, самостійності, ініціативи, організаторських здібностей, а також від наявної матеріальної бази та якості педагогічного керівництва.

Організоване проведення цієї форми роботи забезпечується як безпосереднім, так і опосередкованим керівництвом з боку вихователя.

Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у вільні години  в приміщенні укриття та рекомендовано батькам організовуватидіяльність на свіжому повітрі. Вона організовується з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (згідно ІПР).

Освітній процес у дошкільному закладі організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простору власного “Я” дитини.

Основним напрямком роботи з дітьми раннього віку (до 3 років) є забезпечення їх емоційного комфортустворення сприятливих умов для психічного і фізичного розвитку малюків в умовах сімейного виховання (група 3 р.ж. - на простої). Особлива увага надається розвитку сенсорних почуттів.

Формування готовності до систематичного навчання та шкільного життя дітей шестирічного віку актуалізується у зв’язку із переходом загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і тривалість навчання. Мотиваційна, емоційно-вольова, комунікативна, фізична підготовка майбутніх першокласників, розвиток пізнавальних психічних процесів і мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь – пріоритетні напрямки роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

 Актуальними у освітньому процесі ЗДО №166 залишаються і такі традиційні напрямки, які сприяють здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості: фізичне, розумове, естетичне, моральне, трудове виховання. Пріоритетним питанням у вихованні дітей всіх вікових груп та діяльності дошкільного закладу залишається фізичне виховання. Його успіх залежить від правильної організації режиму дня, рухового, санітарно-гігієнічного режимів, усіх форм роботи з дітьми та інших чинників.

 Руховий режим впродовж дня, тижня визначається комплексно, відповідно до віку дітейОрієнтовна тривалість щоденної рухової активності малюків встановлюється і рекомендується батькам для самостійної організації в таких межах: ранній вік – до 2–3 годинмолодший дошкільний вік – до 3-4 годинстарший дошкільний вік – до 4–5 годинОптимізація рухового режиму забезпечується шляхом проведення різноманітних рухливих, спортивних ігор, вправ, занять з фізичної культури, організації дитячого туризму, самостійної рухової діяльності тощо. Особливе значення надається також оволодінню дітьми системою доступних знань з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності.

 Великого значення надаємо вихованню наших дошкільнят у дусі громадянськості: це передусів виховання патріотизму – любові до свого народу, до його культури, до своєї держави – України. З патріотизмом органічно поєднуємо розвиток національної свідомості, яка вбирає в себе віру в духовні сили своєї нації, її майбутнє: розширюємо і поглиблюємо знання дітей про історію, побут, культуру українського народу, виховуємо у дітей почуття любові, поваги і гордості за все, що пов’язано з поняттями: “Батьківщина”, “народ”, “Україна”.

Оволодіння рідною мовою і мовленням як найголовнішим засобом пізнання і специфічно людським способом спілкування залишається одним з першочергових завдань у роботі з дітьми упродовж дошкільного дитинства. Навчання мови та розвиток мовлення спрямовується на формування у дітей лексичної, фонетичної, граматичної, діамонологічної та комунікативної компетентності.

 

Віримо в ПЕРЕМОГУ!!!💙💛
Дякуємо ЗСУ за кожен новий день!!!!