(Лист щодо організації дошкільної освіти дітей у 2025-2026 н.р.
№ 1/17853-25 від 28.08.2025)
у 2025/2026 навчальному році скасовано наказ МОН
на 2025-2026 н.р. за посиланням
https://raketa166zp.blogspot.com/p/blog-page_66.html
З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко
використовується в освітньому процесі нашого закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і
метод навчання, розвитку і виховання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольовим, будівельно-конструктивним, іграм-драматизаціям та
інсценівкам, іграм з елементами праці та художньо-творчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичним,
інтелектуальним, рухливим, хороводним тощо).
Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів,
місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм
роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на
дітей.
Переорієнтація освітнього процесу на
розвиток дитячої особистості надає особливої ваги таким формам організації
життєдіяльності дошкільника, як його самостійна
діяльність та індивідуальна робота з ним.
Самостійна діяльність дітей організовується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня (в умовах укриття до 3-х годин) поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), та поступово
залучаються до участі в них всі діти даної групи. Зміст та рівень самостійної діяльності дітей залежать від
їхнього досвіду, запасу знань, умінь і навичок,
рівня розвитку творчої уяви, самостійності, ініціативи, організаторських
здібностей, а також від наявної матеріальної бази та якості педагогічного
керівництва.
Організоване проведення цієї форми роботи
забезпечується як безпосереднім, так і опосередкованим керівництвом з боку
вихователя.
Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна
форма проводиться з дітьми всіх вікових груп у
вільні години в приміщенні укриття та рекомендовано батькам організовуватидіяльність на свіжому повітрі. Вона організовується з метою
активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми (згідно ІПР).
Освітній процес у дошкільному закладі організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простору власного “Я” дитини.
Основним напрямком роботи з дітьми
раннього віку (до 3 років) є забезпечення їх
емоційного комфорту, створення сприятливих умов для психічного і фізичного розвитку малюків в умовах сімейного виховання (група 3 р.ж. - на простої). Особлива увага надається
розвитку сенсорних почуттів.
Формування готовності до систематичного навчання та шкільного життя дітей шестирічного віку актуалізується у зв’язку із переходом загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і тривалість навчання. Мотиваційна, емоційно-вольова, комунікативна, фізична підготовка майбутніх першокласників, розвиток пізнавальних психічних процесів і мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь – пріоритетні напрямки роботи з дітьми старшого дошкільного віку.
Актуальними у освітньому процесі ЗДО №166 залишаються і такі традиційні напрямки, які сприяють здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості: фізичне, розумове, естетичне, моральне, трудове виховання. Пріоритетним питанням у вихованні дітей всіх вікових груп та діяльності дошкільного закладу залишається фізичне виховання. Його успіх залежить від правильної організації режиму дня, рухового, санітарно-гігієнічного режимів, усіх форм роботи з дітьми та інших чинників.
Руховий режим впродовж дня, тижня визначається комплексно, відповідно до віку дітей. Орієнтовна тривалість щоденної рухової активності малюків встановлюється і рекомендується батькам для самостійної організації в таких межах: ранній вік – до 2–3 годин; молодший дошкільний вік – до 3-4 годин; старший дошкільний вік – до 4–5 годин. Оптимізація рухового режиму забезпечується шляхом проведення різноманітних рухливих, спортивних ігор, вправ, занять з фізичної культури, організації дитячого туризму, самостійної рухової діяльності тощо. Особливе значення надається також оволодінню дітьми системою доступних знань з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності.
Великого значення надаємо вихованню наших дошкільнят у дусі громадянськості: це передусів виховання патріотизму – любові до свого народу, до його культури, до своєї держави – України. З патріотизмом органічно поєднуємо розвиток національної свідомості, яка вбирає в себе віру в духовні сили своєї нації, її майбутнє: розширюємо і поглиблюємо знання дітей про історію, побут, культуру українського народу, виховуємо у дітей почуття любові, поваги і гордості за все, що пов’язано з поняттями: “Батьківщина”, “народ”, “Україна”.
Оволодіння рідною мовою і мовленням як найголовнішим засобом пізнання і
специфічно людським способом спілкування залишається одним з першочергових
завдань у роботі з дітьми упродовж дошкільного дитинства. Навчання мови та розвиток мовлення спрямовується на формування у дітей лексичної, фонетичної, граматичної, діамонологічної та
комунікативної компетентності.

